Taro Olifantenpark - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van BesjesopBali - WaarBenJij.nu Taro Olifantenpark - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van BesjesopBali - WaarBenJij.nu

Taro Olifantenpark

Door: Anita

16 December 2014 | Indonesië, Ubud

Olifantenpark

Om 08.00 uur stonde chauffeur klaar om ons naar Taro te brengen, een olifantenpark, waar verwaarloosde Sumatraanse Olifanten opgevangen worden. Mooie gedachte, maar ook commercieel slim benut. Het is een soort dolfinarium, maar dan dus met Olifanten. Na 1,5 uur rijden door de binnenlanden hebben we een nog beter beeld van Bali gekregen, veel rijstvelden, brommers, maar ook heel veel groen en jungle. Onderweg moesten we nog even wachten door een ceremonie voor een pas overleden persoon. De chauffeur kon dit zeggen op basis van de kleding die de stoet droeg. Een lange rij mensen met een witte kist op hun schouders.
Jikke vond het heel spannend en Tibbe werd al dol bij het zien van de nep olifanten bij de entree en de koi karpers in de vijver. We mochten direct op een olifant en het was toch wel hoog... Was dit meer zo'n idee van mij, waarbij ik uit enthousiasme iets te impulsief gehandeld heb.... Gelukkig niet!! Tibbe zat bij Rob en vond het geweldig, hij keek zijn ogen uit, lachte en riep continue olifant. Latere riep hij steeds aap, maar die hebben wij niet gezien. Jikke zat bij mij en vond het wiebelen spannend en slaakte dan een gilletje uit. Maar het mooiste vond ze toch wel dat wij een meisjes olifant hadden, Mata Hari en dat Tibbe op een jongen zat die voor ons op zijn gemak ging staan schijten... Die zijn groot ;). Je loopt in dit park een uitgezet stuk door 'jungle' en op het einde ga je door een waterplas. Jikke durfde dit eerst niet, maar toen papa zei dat het leuk was, wilde ze ook. Het mooiste was misschien nog wel dat je aan het einde de olifanten mocht voeren, Jikke durfde niet en Tibbe rende bijna direct naar de kleine olifantjes, die waren veel leuker! Terwijl je dat deed lieten ze de olifanten een krans pakken en om je heen leggen en hun slurf op je hoofd leggen. Jikke deed dit uiteindelijk ook en ze was heel trots! Ze heeft het wel vaak over haar klas en vriendjes en vriendinnetjes die ze mist... Maar ze wil ze ook dolgraag alle verhalen vertellen. Als je Tibbe vraagt of hij het leuk vindt in Bali roept hij vooral zwemmen, onze waterrat. Hij duikt letterlijk zelf in het zwembad en is niet te houden... Vanavond hebben we een rondje in de buurt gelopen en langs de spa gegaan. Morgen gaan we ons zelf verwennen met een massage en Jikke wil graag haar nagels laten doen, doen we dat toch! Voor 5 euro een uur lang gemasseerd worden :). Vervolgens wilde ze allebei na de fikse regen- en onweersbui nog even zwemmen, doen we dat toch! We hadden overigens best veel bekijks met onze dubbele wandelbuggy. De security wilde kijken of hij er zelf niet in kon liggen!
Vanavond hebben we lekker bij Casa Jikke gegeten. Samen met papa pannenkoeken bakken en ze had zelf de tafel gedekt en kwam ons bedienen. Ze nam haar taak heel serieus! Morgen zit er al een week op, wat gaat het snel, maar nog 4 te gaan :) !!!!!!!
Jikke en Tibbe doen het super, maar hebben af en toe wat moeite om te luisteren en samen te spelen. Ze hebben ook zo veel indrukken en zijn echt 24 uur per dag nu samen! Voor ons enorm genieten!!!

Sorry voor de slechte foto's.. Via de ipad van het scherm van de camera gemaakt. Kom ze maar bekijken als we weer thuis zijn!!